Polityka cenowa w e-commerce

Polityka cenowa pełni kluczową funkcję zarówno w branże e-commerce, jak i w biznesie tradycyjnym. Dzięki dobrze dobranej strategi możliwe staje się zwiększenie konkurencyjności na rynku, a także pozyskanie nowych klientów. Warto zastanowić się nad tym, jaką politykę cenową chcemy wprowadzić w naszym przedsiębiorstwie.

Segmentacja towarów

Dobrym narzędziem, które może, nam w tym pomóc jest segmentacja. Warto podzielić nasze towary na kilka koszyków skierowanych do różnych grup docelowych. Zacząć trzeba jednak od początku, czyli należy zastanowić się nad tym, czym jest cena dla naszego potencjalnego klienta. Jest to wartość, która opisuje nasz towar klientowi. Potencjalny konsument po zapoznaniu się z ceną jest, w stanie dowiedzieć się czym jest przedmiot, czy należy do koszyka towarów luksusowych, czy też jest przedmiotem użytku codziennego.

Towary rzadkie i zwyczajne

Istotny jest wybór grupy, do jakiej należeć ma nasz towar. Prawdą jest, że klient ma ochotę kupić towar tanio, jednak także tu jest pewien drobny haczyk. Jeżeli opisujemy towar jako ekskluzywny lub rzadki, a jednocześnie twierdzimy, że jest, bardzo tani to klient może nabrać podejrzliwości. Dlatego też cena powinna być odpowiednio dopasowana do danego towaru i jego właściwości.

Wybór odpowiedniej strategi na przyszłość

Wybór ceny kształtuje nasze przyszłe działania marketingowe. Ważne, aby wszystkie czynniki współgrały ze sobą w odpowiedni sposób i tworzyły jedną całość. Istotne jest dlatego, aby przed wybraniem naszej polityki cenowej przeprowadzić badania i zastanowić się nad tym, w jaką stronę chcemy pójść. Powinniśmy zapoznać się z preferencjami naszych potencjalnych klientów i przygotować taką strategię, która ma wśród nich największą szansę na powodzenie.

Źródło: https://dealavo.com/pl/2019/02/08/polityka-cenowa-w-e-commerce-czego-sie-spodziewac-w-2019-roku/

 

Be the first to comment on "Polityka cenowa w e-commerce"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*