Od czego zależy skuteczność na Amazon

Sprzedaż e-commerce

Platforma sprzedażowa Amazon jest jedną z największych na świecie. Głównie zdobyła swoją popularność na największym konsumenckim rynku – w Stanach Zjednoczonych, również w Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Japonii. W Polsce nie jest tak popularna jak w Europie Zachodniej. Platforma Amazon jest miejscem, gdzie ludzie mogą znaleźć wszystko co zaspokoi ich potrzeby, jednak z punktu widzenia sprzedawcy nie każdy produkt przyniesie zysk.

Listing na platformie

Sprzedaż na Amazon jest bardzo złożona, trzeba włożyć dużo energii aby wypromować dany produkt oraz zainteresować nim odbiorcę. Koszt prowizji lub dodatkowych usług nie zachęca nowych sprzedawców do korzystania. Zaczynając współpracę z Amazon należy gruntownie przemyśleć co chcemy oferować konsumentom, jakiej grupie odbiorców oraz jaki rynek ma obejmować. Kluczową kwestią jest dobry listing czyli odpowiednio dobrana nazwa, opis, a także pokazanie korzyści płynących z zakupu. Najlepiej przed przystąpieniem tworzenia listingu przeprowadzić analizę produktu, wydanych opinii klientów oraz konkurencji. Amazon nakłada również ograniczenia tj. jak długość użytych wyrazów w nazwie lub opisie, a zbyt duża ilość słów kluczowych może obniżyć skuteczność listingu.

Dbałość o świadczone usługi

Amazon jest prokonsumencki. Oznacza to, że od samego początku dba o swoich konsumentów jak najlepiej. Nakłada normy jakie musi spełniać dany produkt aby mógł zostać wystawiony na platformę. Niektóre branże muszą przedstawić odpowiednie certyfikaty oraz kontrolowana jest autentyczność towarów i cała droga dystrybucji. W przypadku zawartych sporów na podczas transakcji zakupu niejednokrotnie Amazon staje po stronie konsumenta.


Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/06/07/niezbednik-dla-producentow-w-erze-amazona/