Monitoring konkurencji i analiza działań rywali w sieci

Monitorowanie konkurencji?

Starczy 10 minut aktywności użytkownika w sieci, aby dokładnie poznać jego profil. Starczą także dosłownie sekundy, żeby dowiedzieć się, jaką ofertę cenową ma w określonym czasie konkurencja. Chociażby gdy mowa o dziesiątkach tysięcy artykułów. Niezastosowanie tychże informacji to narzucenie własnemu biznesowi poważnych ograniczeń.

Porównywarki cenowe rosną w siłę

Jak dowodzą badania TNS, podstawowe elementy oddziałujące na decyzję klienta to sukcesywnie: koszty (w tym cena artykułu- 85% oraz koszt dostawy- 71%), wiarygodność sklepu (67%), termin dostawy (48%), warunki zwrotu produktu oraz reklamacji (39%) oraz sposób płatności (38%). Jak widać, cena wciąż jest ważnym kryterium podczas wyboru sklepu internetowego. Więc, w obliczu szerokiego asortymentu sklepów internetowych, coraz popularniejsze dla konsumenta stało się korzystanie z porównywarek cenowych. Dzięki nim, nie musi on godzinami przeszukiwać stron danych e-sklepów w celu odnalezienia jak najatrakcyjniejszej oferty. To ogromne udogodnienie, jakie powoduje, iż coraz więcej internautów deklaruje taką formę robienia zakupów.

E-sklepy muszą nadążyć za klientem

Należy pamiętać, iż dostępne w internecie informacje mają jak na tacy nie tylko klienci, lecz również przedsiębiorcy internetowi. Starczy, iż zastosują dostępne na rynku narzędzia, jakie gromadzą oraz wykorzystują niezbędne informacje. Żeby dotrzymać kroku klientom, e-sklepy powinny z nich na bieżąco korzystać. Genialne narzędzia mogą pomóc przedsiębiorcom prawie w każdym zakresie działalności e-sklepu.

Analiza działań konkurencji

Analizować można także to, co robi konkurencja. Zresztą kontrolowanie jej działań jest od zawsze często wykorzystywaną praktyką w biznesie. W e-commerce, znajomość oferty cenowej konkurentów jest to tyle ważna, iż sklepów proponujących te same artykuły jest mnóstwo, natomiast ich ceny zmieniają się bardzo dynamicznie (choćby w takich dziedzinach jak elektronika). Sprzedawcy winni na bieżąco reagować na przemiany występujące na rynku, zachowania kontrahentów lub trendy konsumenckie. Bywa, iż urządzenia do monitoringu cen w sieci mogą przyczynić się do otrzymania interesujących danych. Szybko może się wykazać, iż wykorzystywana dotąd strategia cenowa nie jest dobra lub nie uwzględniała pojawiających się co rusz w sieci szans na podniesienie zysku lub maksymalizację marży. Można także dowiedzieć się, dlaczego określony artykuł się nie sprzedaje (np. zbyt wygórowana cena lub lepsze warunki dostawy w konkurencyjnych sklepach). Narzędzia sprawdzające ceny, koszty przesyłki oraz dostępność artykułów u konkurujących ze sobą sklepów tworzą zestawienia w postaci raportów, i potem oferują gotowe rozwiązania pozwalające na optymalizację strategii cenowej.

Be the first to comment on "Monitoring konkurencji i analiza działań rywali w sieci"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*