Co słychać u konkurencji?

Analiza konkurencji

Prowadząc działalność gospodarczą, warto mieć na uwadze, co dzieje się u konkurencji. Bowiem to wzajemna rywalizacja doprowadza do finalnych rezultatów, jakie otrzymuje klient. Ważne, żeby była to gra na równych zasadach, w związku z czym, lepiej nie dokonywać auto nokautu, lecz analizować co dzieje się w tej samej gałęzi rynku. Szczególnie, że w sieci nie ma z tym większego problemu, gdyż dostęp do danych jest naprawdę ogromny, a Internet stanowi główne medium, za pomocą którego korzystamy z usług danej firmy. Od czego zatem warto zacząć?

Na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim należy prześwietlić naszą konkurencję, czyli należy odwiedzić ich stronę internetową, zapoznać z ich ofertą, sprawdzić ich działania marketingowe, mające na celu przyciągnąć klienta. Jakie techniki przy tym stosują, jaką formę, co oferują. Te wszystkie szczegóły pozwolą wyprofilować nam zakres działań konkurencji. Oprócz tego, warto zwrócić uwagę na ruch ich strony internetowej – ich pozycjonowanie, liczbę odwiedzin, popularność w Google. Na podstawie tych danych możemy wywnioskować jak duży jest zasięg konkurencji, a także ich popularność wśród klientów. Warto również zwrócić uwagę na jakość samej strony internetowej, czyli User Experience. Być może pewne zabiegi pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Oprócz samej strony internetowej, należy sprawdzić inne kanały marketingowe – Facebook, Instagram. Liczba obserwujących osób, a także polubień danych postów, pozwoli nam wyciągnąć wnioski na temat wpływu marki na klienta. Również warto zapoznać się ze sposobem, w jaki konkurencja oferuje produkt. Czy są to zwykłe reklamy, czy może mają one psychologiczny wpływ na odbiorcę. Za pomocą tych kanałów można zobaczyć czy konkurencja organizuje konkursy, akcje promocyjne oraz jak duży jest zasięg tych działań. W ten sposób mamy klarowny obraz naszej działalności w porównaniu z konkurencją. To z kolei pozwoli nam dokonać złożonej analizy rynku i na podstawie owych trendów zmienić wadliwe rzeczy w naszej firmie lub wykonać nowatorskie zabiegi, które zapewnią nam przewagę nad konkurencją.

Permanentny monitoring

Te działania nie powinny być jednorazowe, lecz ciągłe. Zbieranie danych i ich analiza musi następować w czasie rzeczywistym, gdyż w sieci, nagła zmiana trendu, możliwa jest w ciągu kilku godzin. A te parę godzin może decydować o tym, czy nie wypadniemy z obiegu, na rzecz konkurencji.  Dzięki temu będziemy mieć pewność, że poczynania konkurencji nie odbiegają znacząco od naszych, dzięki czemu zapewnimy sobie w miarę równe warunki gry na rynku.

Be the first to comment on "Co słychać u konkurencji?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*